I mina hörlurar just nu

Hej på er! Det är lördag men det vet ni nog. Det är soligt, i alla fall hos mig. Fast att jag jobbade till nollett igår ville jag kliva upp när jag vaknade vid halv nio idag. Gick en promenad i ett kolloniområde här nära mig. Solen var låg, det var krispigt ute och daggen låt tung över alla växter. Kom hem och åt frukost i soffan och här sitter jag än. 
 
Tänkte berätta om lite av vad jag lyssnat på på senaste. Nya favoritpoddar och program och musik. 
 
Något slags känsla
En ny favopodd som jag tycker alla borde lyssna på! Ledd av Nina Wikner som intervjuar olika författare och det levereras alltid så intressanta samtal och ämnen. Har tyckt de senaste avsnitten hållit väldigt hög nivå. 
 
Studio DN 
I kortare poddavsnitt (15-20 min) djupdyks det ser i ett akutellt ämne eller nyhet. På ett vettigt och intressant sätt förklaras fenomenet/händelsen så kan varmt rekommendera att lyssna! 
 
En basic-höstlista
Min lillasyster satte på den här spellistan när vi satt och pluggade, och jag började följa den för den kändes som en perfekt lista att ha i bakgrunden när man hänger hemma nu under hösten. Och den har spelats en del när jag skrotat runt här och velat komma i stämning. 
 
Mitt i maten
En gammal podd, typ två år gammal som jag lyssnade på då. Var så ledsen när de slutade med den. Men nu har det ju gått en tid så då är det lägligt att lyssna igenom alla avsnitt igen! Podden leds av Linn Söderström och Farzad Farzaneh och de intervjar an känd person om vad de äter och gillar för mat. Det är bara mys och väcker hungersug.  
 
Pandemislut 
Jag gör ibland spellistor till någon av mina vänner och skickar till dem. Ibland gör någon av mina vänner en spellista och skickar till mig. Häromdagen fick jag en spellista skickad till mig av Tilde, så den har jag lyssnar varmt på! Älskar att både ge och få särskilt komponerade spellistor till/från vänner. Det blir liksom något nytt att lyssna på, men ändå i sin egen smak eftersom det är anpassat efter personen man gör den till<3 
 
 
0 kommentarer