Sparat på instagram

Hej hej! Kikar snabbt in med ett hej. Jag håller på med en hemtenta som jag har inlämning på imorgon, men allt går rätt så bra. Hade tänkt ta mig till stadsbiblioteket för att få gjort det sista idag, men nu regnar det så fasligt utanför mitt fönster, så jag tror jag väljer att jobba med den här hemma istället. Medan jag gör det kan ni få se lite av det jag sparat ner i mappar på instagramappen det senaste. En blandning av inspiration för höstmat, tips på snabbnudlar och astrologimemes. 
 
En sak jag sparade för att laga och äta i höst: en svampgryta med linser, dijon, grädde med mera. Av lappat.och.lagat. Såg så god ut. 
 
 
Not.so.fine.dining är den bästa vi har på instagram. Malmöbaserad tjej som provar massa mat och utvärderar. Hon är så rolig också. Efter att hon under flera månader testat olika snabbnudlar la hon upp detta inlägg med några hon vekrligen rekommenderar, så jag sparade ner det så jag vet vilka jag ska leta efter. 
 
Ett annat bra Malmökonto är malmoforfoodisar som tar oss runt och testar restauranger och caféer runt om i staden. Inte bara de där populära och hypeade, utan även gömda små hak! Här hade hen varit på Kungfu dumpling, som ligger på Baltzargatan, och som jag själv gått förbi många gånger och velat testa, men också varit osäker på om det är något värt. Enligt denna recensionen verkar det allt vara det, och nudlarna såg hur goda ut som helst. Jag får ta mig dit. 
 
Relaterade till en meme om mitt (mån)stjärntecken. Älskar att kunna känna igen sig i exakt allt om kräftan. Varför är stjärntecken så kul och intressant när man samtidigt tror att det är strunt? 
 
Något annat som var kul, haha. Overheardnewyork publicerar saker som hörts sägas av folk på gatan i new york. 
 
En fin bild på dalior i ett växthus som Gustav Mandelmann publicerade. Den fick mig att känna mig så lugn. 
 
Ännu en meme men denna var också rolig hehe. Det är kul när man såhär i efterhand efter att ha varit sjuk och gått i behandling kunna ha lite distans till sin ätstörning. Jag kände att jag kunde relatera till denna, och idag fnissa åt något som då kändes betydligt jobbigare. 
 
En pasta som lät alldeles otrolig och som måste lagas: spagetti alla Nerano. Fritterad zucchini och len, krämig sås av ost. 
 
Geijersgatan café och butik ligger inte långt ifrån där mina föräldrar bor. Bara ett kvarter därifrån ligger det ett hus som jag under hela min uppväxt tyckt varit så häftigt, men det har varit rätt oklart vad det har varit i det. Tror det var ett kontor ett tag och sedan har det varit något byggrelaterat. Det är inget bostadshus, men ligger i ett bostadsområde. Hur som helst, nu skrev Geijersgatans café och butik på sin instagram att de köpt huset och kommer öppna upp verksamhet även där. Så kul! Nu får man se byggnaden på ett näramre och jag tror att de kommer vara duktiga med att behålla dess orginal. 
 
1 kommentar
Hanna

Så mycket omg på det här inlägget! Vill också laga gryta och läsa på mer om kräftan känner jag nu. Plus wow för Geijersgatan! Kram kram kram