En vecka i 7 stunder

Söndag 18.42 
Äter söndagsmiddag i mitt rum. Semmelknödel även denna söndag, kanske ska det bli en tradition? Men här ostfylld, tillsammans med surkål och stuvade nässlor. Jag har en del svårigheter med maten, av anledningar jag inte behöver gå in på. Men jag kan säga att det hjälper så mycket av att laga mat, laga något på riktigt. Få en idé och pilla och fixa, lägga upp på tallrik och smaka och se hur bra det blev. 
 
Måndag 20.06 
Går hem från universitetet. Måndagar är en lång dag. Jag försöker att vara på biblioteket redan vid halv nio för att komma igång med allt, och hinna plugga fram tills att jag har föreläsningar mellan tre och åtta. Nu var den sista lektionen slut, och jag gick hem. Ännu var det ljust och varmt. Syrénen har nu blommat över och lämnat plats åt kastanjen. Våren går alltid så fort när den väl kommit igång. 
 
Tisdag 18.26 
I den västra vingen i studentkomplexet där jag bor finns det en takterass. På åttonde våningen så man ser ut över nästan hela Graz. Under dagen när jag suttit inne vid datorn hade jag längtat efter middagen som jag skulle ta med mig ut, upp på takterassen. Fick dela den med två killar som satt där och rökte, och en tjej som stod och pratade om magproblem med sin kille i telefon, men jag hade det rätt härligt ändå. 
 
Onsdag 12.04 
Onsdagar är min Giuli-dag, eftersom vi har två klasser tillsammans och en tvåtimmars håla däremellan. Så mysigt, känns nästan som gymnasiet igen. Ibland utnyttjar vi hålan genom att plugga. Ibland, som den här onsdagen, låg vi i solen istället, vilket alla andra studenter på campus också verkade göra. 
 
Torsdag 18.51 
Känt att jag kommit in i en dålig cirkel av social ångest på sistone, så jag bröt den genom att gå på en dejt. Drack den här fina och goda ölen som jag fått av Sandra. Man dricker ju även med ögonen. Dejten var förresten också väldigt fin. Jag och han satt i stadsparken och pratade, drack öl som sagt. Sedan började det regna och då gick vi till mig. Drack te och delade på en matlåda jag hade. Så gulligt. 
 
Fredag 17.49 
Handlade inför helgen och såg dessa. Schwedenbomben. Gräddbullar, svenska bomber. Väldigt gulligt. Köpte dock inte, utan gick hem med ett vitkålshuvud och en havreyoghurt. 
 
Lördag 21.04 
Lucia bjöd hem Elina och mig till sig för att se på Eurovisionfinalen. Så mysigt att få komma hem till någon. Har liksom inte varit i ett hem på så länge? Umgås här mest i halvdana studentboenden, eller främst ute. Det är något att vara i ett inbonat hem ändå. 
 
0 kommentarer