Skärmdumpar

 
Här kommer ett gäng fina/goda/tipsiga saker som jag skrollat mig förbi och tagit skärmdump av. 
 
Har länge velat läsa Joan Didion, och just den här boken tycker jag mig ha flurerat runt mig mycket på sistone, så jag tar det som ett tecken på att jag måste läsa den snart. 
 
Julia la upp att hon köpt burek från Burek House som jag har tänkt att jag måste testa. Nu blev jag ännu mer påmind. Vill också ha picknick med burek snart! 
 
 
En lite hjärtskärande krönika av Hanna Hellquist i DN som hade ett stycke som jag ville spara. Tycker om att det börjar komma mer diskussioner om ensamhet i media. Nyligen hade SvD en bra artikelserie i ämnet. Ensamhet ser ut på så många olika sätt, och ändå är det fortfarande att stiga att tala om att man är ensam. 
 
En väldigt god tallrik. Trots att jag älskar sill så kommer jag ofta på att det är så dumt att jag inte äter det oftare. Den har en given plats på alla högtidsbord, men var är dess plats i vardagen? En stressig tisdagskväll eller som en fantastilös lördagslunch är en sillburk den ultimata måltiden ju. 
 
Amanda, som är drottningen av att baka, inspirerade med att man kan baka tebirkes-ish enkelt med helt vanliga smördegsplattor. Underbart, det måste jag testa. 
 
Otroliga pioner! Vet inte vad de heter? Eller på vilket konto jag såg dessa. 
 
 Annan fin blomma. Sparade mest för att jag nu börjat pyssla och göra pappersblommor så mycket, och denna blomma kändes möjligt att kanske avlikna. 
  
 Engla hade en så så fin klänning på Elle-galen! Som hennes syster tydligen virkat. Otrolig gala-klädnad. 
 
 Min vän Elina åt en brunch som såg helt otrolig ut, på caféet till Köpenhamns statliga konstmuseum. Jag vill så gärna dit, både för att äta pannkakor och för att titta på konst. Jag får väl se till att åka över och besöka Elina snart!! 
 
Drömmen hade varit att göra det redan under magnoliasäsongen, som nyss dragit i gång. Då kan man äta sin brunch med den här vyn. 
 
Polpette i tomatsås och med pesto till, allt jag vill ha. Så sugen på italienskt nu, vilket är bra och nog även på grund av att jag snart ska till Italien! Är så taggad på MAT. 
 
Ett till boktips. Detta levererat av självaste Dolly Alderton, och henne litar jag på. När boktips dyker upp i mitt flöde brukar jag ta skärmdump för att sedan lägga in i min goodreads
 
Clara gjorde rabarberkräm och jag blev så sugen. Nu kommer rabarbersäsongen hörni! Behöver baka en paj asap. 
 
Allt för nu 
 
0 kommentarer