Födelsedagshelg

Jag har haft en födelsedagshelg! Här kommer många bilder och lite text om den. 
 
Jag började att fira mig i lördags. Då hade jag bjudit hem några vänner på brunch. Våffelbrunch! Men först poppade jag en flaska. 
 
Vi drack bellini. Underbart att bli lite lullig innan klockan 12! 
 
Jag hade bakat bröd, skurit upp frukt, kokat kaffe och så gick våffeljärnet varmt. Så enkelt men blev ändå så himla mysigt. 
 
Carro, Hilda, Hanna och Elina! 
 
Senare kom Elliot och Sandra också. Vi satt i timmar och åt och pratade och jag blev så himla glad att ha dem där. Det är så kul när ens olika vänner kommer bra överens. 
 
Dagen efter, i söndags, så var det min riktiga födelsedag. Jag vaknade upp hemma hos min mammafamilj och fick sång på sängen, fin frukost och en lugn och mysig morgon. Vid lunchtid åkte vi till Mygel
 
Där väntade min pappafamilj (minus lillasyster)! Vi åt brunch gemensamt, och det var väldigt trevligt att samlas alla. Tacksam för min stora fina familj. 
 
 
 
Otroligt gott var det också. Jag åt en spanakopita och en fattig riddare, båda rätterna var fantastiska. 
 
 
Efter vår lunch/brunch följde jag med pappafamiljen hem. Där blev jag bortskämd med fina presenter och så fick jag ligga på soffan och vila. 
  
På kvällen lagade pappa och jag biff Rydberg (jag vegetarisk med svamp och grönkål istället för oxfilé) och vi och och satt och pratade och det var så lugnt och skönt. 
 
Så bra helg. Det var inte så farligt att fylla tjugofem ändå. Det var roligt. 
 
0 kommentarer