Höstlistan

Av Flora
 
I höst vill jag fokusera på: Vad säger min magkänsla? Försök att följa den. Inte tänka för mycket. 
 
Vill ha mer av: Umgänge med vänner och familj i vardagen, utan att det måste vara så uppstyrt och särskilt. "Vill du komma på middag ikväll?" "Följ med ut på kvällspromenaden." "Ska vi mötas med våra matlådor och äta lunch tillsammans efter våra föreläsningar?". Sen vill jag även kommer igång med yogan igen. Jag märkte hur bra jag mådde av det i våras. 
 
Vill ha mindre av: Onödigt grubbel. Som sagt Emma, lyssna på vad du känner och övertänk det inte. Reflektera och utvärdera det istället i efterhand. Har även tänk på att jag vill ha mindre av lyssnade på musik och poddar när jag gör 
 
Vill titta på: Twin peaks, Succession säsong tre (när den släpps) Scenes from a Marriage, mer film. 
 
Vill lyssna på: Poddar, har saknat flera som haft sommaruppehåll nu. 
 
Vill läsa: Fler klassiker. Främst av svenska författare. 
 
Vill ha på mig: Fler och modigare kombinationer av det jag har i garderoben. Vara kreativ med det. Bara det inte blir samma hemmakläder jag satt i hela distansvåren. 
 
Vill lära mig: Mer inom socialantropologi och sociologi, det vill säga det jag pluggar. Är så pepp på att få börja läsa och diskutera om dessa ämnen igen efter sommarlovet. Tycker verkligen det är en ynnest att jag får utbilda mig inom något som intresserar mig så. 
 
Vill hänga på: Biblioteket, saknar ihjäl mig att få plugga där och inte hemma. Annars har jag gärna hemmahäng med och hos kompisar. Kanske en sexig vinbar också. 
 
Vill dricka: Fylliga, sträva röda viner. Whisky. Svart kaffe och rött te. 
 
Vill äta: Kinesiskt, allt som Karin Lei lagar. Annars piegori och surkål. Och som alltid mycket pasta och lösgodis. 
 
Utflykter och resmål: Skogen för promenad och grilla korv. Kanske det snart går att åka till Köpenhamn igen! Och möjligen, förhoppningsvis, att det kanske går att ta en resa till Graz, en stad jag nog ska flytta till nästa år. 
 
 
0 kommentarer