Topp tre-listan

Mina topp tre album:
-Främmande av Folke Nikanor 
-Du sålde min biljett av Ellen Sundberg 
-Sky city av Amason 
 
Mina topp tre böcker:
-Glaskupan av Sylvia Plath 
-Stäppvargen av Hermann Hesse 
-Jag vet allt det här av Annika Paldanius 
 
Mina topp tre serier:
-Twin peaks 
-Succession 
-Vänner 
 
Mina topp tre mackor:
-Ett, gärna rostat, levainbröd med västerbottenost och tunnt skuren gurka. 
-Rågbröd eller mitt filmjölksbröd med ägg, kaviar och svartpeppar. 
-Vörtbröd med skinka och julsenap. 
 
Mina topp tre smakkombinationer: 
-Choklad och salt 
-Smör och vitlök 
-Salvia och svamp 
 
Mina topp tre i godisskålen: 
-Fudge (både vanilj och lakrits) 
-Nötcremes jordnötskula 
-Hallon & lakritsdöskallar 
 
Mina topp tre blommor: 
-Liljekonvalj 
-Vallmo 
-Pion 
 
Mina topp tre secondhand-butiker:
-Erikshjälpen på Cypressvägen 
-Nirvana på Sallerupsvägen 
-Björkåfrihet på Storgatan 
 
Mina topp tre drömresemål: 
-Japan 
-Georgien 
-Skottland 
 
 
2 kommentarer
Hannis

...and off to Scotland we will go!

:)

Hannas krypin

Härlig lista att läsa. Undrar vad mina topp tre skulle bli just idag.